همه مدیرانی که میکرومدیریت می کنن عمدا بد نیستن. من فکر می کنم می خوام به ذکره که همه ریزمدیرها نمی تونن این جوری باشن. مثل من و شما ، ریزمدیرن به طور زیادی بهترین هدف رو دارن – واسه موفقیت یا پایان پیدا کردن یه پروژه خوب – اما سبک مدیریت اونا در مقابل مردمه که دیوونه اونا رو از جا در آورد و باعث فشار روانی شما شه.
معمولا دو نوع سبک مدیریت هست: دستی و عملی .
به آسونترین کلمات ، مدیریت عملیاتی به کارمندان استقلال خود رو در بخش ، در حالی که کارکرد عملی خود رو درگیر کارای روزمره و فعالیتاشون رو انجام بدین.
اگه عالی باشین ، از راه الهام ، انگیزه و تجارت همیشگی و معناداری که به اونا میده ، معمولا مهمه و حرفه ای شما رو تغییر میده.
هرچند همیشه اینطور نیست. حتی بهترین کارکرد عملی هم مستعد افتادن به دام دام میکرومدیریت هست.
Merriam-Webster مدیریت خرد رو به عنوان عمل مدیریت با کنترل زیادتر از اندازه یا توجه به جزئیات تعریف می کنه. اگه میکرومدیریت کنین ، کارمندان خود رو از نزدیک مشاهده می کنین بدون اینکه بذارین کوچیکترین جزئیات رد شه.
مدیریت خرد یکی از مضرترین و ناسالم ترین عادت هاییه که یه مدیر می تونه داشته باشه. این مانعی واسه اندازه گذاریه. اگه واقعاً نمی تونین تجارت کنین و تیم شما رشد کنه ، باید به خود بیاموزید که مسئولیت اونو واسه کنترل و کنترل رو در دست گرفتن داره.
از کجا میدونید مدیر ریز هستین؟ بیایید به این هشت علامت کنترل خرد همراه با مراحل چرخش اون نگاه کنین.
علائم میکرومدیر چیه؟ اگه این سبک علائم مدیریت شما رو توصیف کنه ، دونین که یکی دیگه از اوناس:
1 شما می تونین همیشه CC باشین.
صندوق ورودی شما پر از مکالمهای ccd درباره جزئیات بیشتره. ممکنه درخواست کپی شدن در ایمیل رو واسه شما بدون ضرورت داشته باشین ، اما به کارمندان شما می تونین بگید که دنبال اونا رو دارین. نظارت بر هر حرکت اونا ممکنه به روند کار تیم آسیب برسونه – و تحقیقات این روش ثابته. “خفگی تحت فشاره: چند بار واسه نبود موفقیت” منتشر شده در مجله آمریکایی روانشناسی تجربی نشون میده کارکنانی که تحت مراقبت قرار میگیره کلا در سطح پایین تر عمل می کنه. [1] با مراقبت از همه چیز چی به دست میارید؟نبود امنیت و کم کاری در کارمندان شما. حجم بیشتر از ایمیل در صندوق ورودی شما.
اونو برگردونین:
اگه به دنبال حفظ کیفیت بالایی از رد و بدل کردن ایمیل باشین ، آداب ایمیل تیم خود رو بیاموزید. در آخر ، به اونا اطمینان کنین که به تنهایی رشته های ایمیل خود رو مدیریت کنین. واسه اسمای الکترونیکی که به صورت مستقیم یا فوری به بازخورد یا تأیید شما احتیاج الان ، به کارمندان خودتون بگید که دیگه احتیاجی به کپی در اونا ندارین. (بازم ، به اونا اعتماد کنین تا رشته های ایمیل خود رو به تنهایی مدیریت کنین!)
2. شما از دست دادن کنترل می کنین ترسید.
با افزایش شماره 1 ، همیشه تمایل به بررسی پیشرفت کارمندان و کارایی که انجام میدن احساس می کنن. شما می تونین همه چیز رو به روش شما انجام شه ، شما همیشه استاندارد تنظیم شده استده اید که کسی یه کلمه رو بگه ، یا همیشه دستورالعملای دقیق و قدم به قدم دارین. به عنوان یه مدیر ، منطقی هستش که پیشرفت تیم خود رو کنترل کنین و مطمئن شید که همه چیز خوب پیش میره ، به ویژگی پس از بارگذاری یه کار. با این حال ، باید یاد داشته باشین که همه چیز محدودیت خاص خود رو داره. میکرومدیریت خلاقیت ، ارتباطات و رشد خود تیم شما رو خفه می کنه. 
اونو برگردونین:
- ✅ درخواست گزارش هفتگی یا ماهانه از نتیجه های کار ، پیشرفتا و چالشای به درد بخور ارائه شده.
- ✅ تنظیم شاخصای کارکرد کلیدی (KPI) ، [2] تلاش کنین تیم شما در رسیدن به اهداف اصلی کار و کاسبی و رسیدن به اهداف استفاده کنه.
- ✅ اجرا اهداف و یافته های کلیدی (OKRs) ، [3]
روشای هوشمندانه ای واسه بررسی پیشرفت کار بدون مدیریت خرداد هست:
3 شما کاری انجام می دید که مال شما رو نداشته باشین.

وقتی که فکر می کنین همه اعضای تیم شما رو از کارکرد کمتری استفاده می کنن ، این یه احتمال بزرگه که شما مدیر خرداد هستین. ریزمدیرها به طور مهم ای از قانون 120 ٪ پیروی می کنن: اگه شخصی شما رو مجبور به انجام وظیفه می کنه بهتره – 120 پس بهتره – پس اگه تنها باشه اگه شما اونو اجرا کنین دارای شرایطه. این می تونه به معنی واقعی بودن هیچی باشه. اونا فکر می کنن: “اگه خواهرم این کار رو بهتر انجام دهم ، به چه دلیل باید این وظیفه رو به من واگذار کنم؟” نتیجه: کارمند خوب از ابتکار عمل وردارین یا فقط کلا ترک کنین.



